Sova bör man...

...annars dör man. Eller så.


Jag tyckte jag var så duktig som efter läsningen för lillan drog fram datorn för att plugga och för att fixa med lite inför loppisen. Tyckte att jag var ännu duktigare som läste ett kapitel i en av böckerna och sedan gick för att lägga mig i sängen. 
Lade mig alldeles för sent för en medelsvensson säkert men mycket tidigare än vad jag brukar komma i säng. Ligger och halvslumrar när det börjar hostas i barnens rum. Suck. Så klart de ska få hosta om de behöver, men varken de eller jag får den sömn som behövs. 
Idag var det lillfizens tur att hosta. Sprang snabbt dit med mediciner å öppnade fönster så att det inte ska eskalera till något värre. 
Ja, alltså, jag sprang inte dit vid första hostan som det kanske lät som vid min beskrivning utan jag avvaktade tills det börjar låta ansträngande och gnälligt för lillen. Men ändå inte vänta så länge att han hinner vakna av ansträngningen. 

Så nu får jag fint vänta en stund så jag kan stänga fönstret innan det är dags att sussa för min del. Yey :) 

Fördelen är väl att jag hann skriva detta, haha. 

Kan väl passa på att visa de bilder som jag och lillan målade ikväll. 


Så kul att rita med henne nu. Hon ritar och berättar om sin tecknin samtidigt och har alltid någon rolig bakgrundshistoria till alla figurer. 

Men, när slutade hon rita huvudfotingar? Ibland går det för fort i svängarna :/ 

Efter vi ritat färdigt lästes nattsaga och sen somnade hon fint i soffan. 
Vet ni att hon skrivit en egen berättelse? Eller hon pratade och en lärare på förskolan skrev. Så idag skrev jag in den i datorn så den är sparad. Himla kul att hon tänker så fritt i sina historier och de är så typiskt henne, spretiga och roliga. Kanske ni kan få läsa den någon gång. Måste fråga henne först så klart :) 

Nä, nu ska jag stänga fönstret så jag kan sova själv sen. Nattinatt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0