Ett ryck

Åh så skönt det är när man får ryck så det händer något!


Lillan var hos sin farmor då de skulle gå å se babblarna, lillen lånade jag ut till mormor och maken åkte mot Järfälla för att hämta lillan. Alltså hade jag helt egen tid att förvalta på helt eget sätt.
Först var jag supertaggad på att städa och fixa, sen ville jag passa på att sova och sist ville jag bara kolla på tv/mobilen. 
Det blev städ iaf. Satte på musik och körde igång. 

Jag öppnade lådor (flyttkartonger) och kollade vad som fanns där i och avgjorde om det skulle packas upp eller ställas undan eller kastas. 
Några kartonger packade jag upp och satte ut där de skulle vara.

Jag bar ner 8 eller 9 kartonger till källaren. 

Därefter tömde jag soffan på allt, även kuddar så den kunde dammsugas ur helt och hållet. Eftersom att många kartonger nu var borta kunde jag äntligen flytta soffan närmare balkongen. 


Nu ligger det återigen massor av pinaler i soffan men det är ok. 


Barnen ska få en lekhörna i vardagsrummet. De ska ha köket och stol och bord samt duplot där. Detta för att göra mer utrymme i deras rum men även eftersom att de oftast leker i vardagsrummet. 

Mycket kvar att fixa med men nu går det åt rätt håll. Det är så skönt när något händer.
Maken var imponerad över hur mycket som hade åstadkommits under tiden han var borta. Kul när ens ansträningar uppmärksammas :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0