Måla hatthylla

Åh vad jag egentligen inte borde fixa å måla just nu men jag kan inte riktigt låta bli heller. 

I helgen är det kalas för lillan, första barnkalaset och även ett familjekalas. Därför behöver lägenheten fixas. De sista kartongerna ska ner i källaren och allt ska städas och svabbas. Det borde väl gå fort? 

I helgen sålde jag äntligen vårat hallset som jag haft sen jag bodde i Kopparberg. Det fick ändå inte plats här. 


Jag tog ett sista kort på dem innan de nya ägarna kom för att hämta dem. Hurra för det :) en sak mindre att flytta runt på. 


Helgen har varit effektiv även om vi har haft det lugnt o skönt o mysigt. 

På fredagen tvättade jag i mängder. Hade tvättstuga samt körde maskiner hemma. Sist körde jag vinterkläder som jag ville plocka undan. Idag kom vintern tillbaka så det var ju himla dumt av mig att städa undan vintern hemma. 

På lördag fm var lillan på familjegympa samt Leos lekland med sin mormor så jag o maken bar ner prylar till källaren, åkte till återbruket samt satte upp en tv i sovrummet. Lillen somnade strax efter återbruket och sov en bra stund till efter det. 


Nu har vi en myshörna i sovrummet. Det är så skönt :) får se hur länge vi tycker det... Barnen vill gärna titta på film där inne med oss och lillan vill ligga där själv o titta ibland. 


Söndagen var låååååång. Lillan hade kör i kyrkan, och då fick vi komma å lyssna. Så himla fint o kul :) 
Efter kören åkte vi till Åsby trädgård för lite lunch och bara strosa runt där då det är så himla mysigt där inne. 

På kvällen sen var det simskola igen.

Idag har klockan inte hunnit bli elva än men jag har hunnit med en hel del ändå.  
Framförallt har jag hunnit måla den gamla hatthyllan. Vi ska sätta upp den andra vi hade med oss från flytten också men jag vill att de är samma färg. 

Dessa två sitter inte på väggen utan på garderobsdörren. Första tanken var att ta ner dem och sen sätta tavlor där men jag tror vi behöver denna förvaring. 



Jag satte fart att måla. Det ser sisådär ut på nära håll men på avstånd är det supersnyggt. 



Så här tjusigt är det nu. Jag ska måla en omgång till för att få det jämnare :) men innan dess ska det torkas lite så därför sätter jag fart med plugget :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0