Vilken dag

Wow, jag satte mig just i soffan och verkligen pustade ut för första gången idag. Hela dagen had gått i 180 knyck. 


Vaknade strax innan 8 av att barnen vaknade å ville ha frukost. Jag hade i all hast glömt att köpa det dagen innan så jag sa åt dem att klä på sig. Lillan frågade om vi inte kunde äta hos mormor o morfar i stället. Sagt o gjort. Klädde på ungarna (efter att vi frågat om vi fick komma dit så klart) å sen åkte vi över till dem.

Vi åt frukost och sen packade in oss i bilen igen för att åka till Friskis. Jag och mamma gick på ett afrodanspass och direkt efteråt gick jag med lillan till familjegympan. Jag var lagom svettig efter första passet och något trött efter andra. 
Lillans vän var på familjegympan så vi slog följe efteråt och åt lunch tillsammans. 

Efter lunchen skjutsade vi hem lunchsällskapet och sen rullade vi hemåt själva. Väl hemma hade jag fått sms av lillans vänners mamma som undrade om vi skulle leka. Självklart! Så de kom hit (bara barnen, inte mamman). 
Barnen kom 13:40 och åkte hem 18 något. Fullt ös medvetslös. 
De hann leka, måla, dega, fika, ha picknick och äta middag och tjattra en hel del tillsammans under den tiden :) 

Kompisarna hade knappt hunnit gå innan nästa lass med besök kom. Lillasyster, kaptenen, systerdottern och lillebror kom på besök. Vi åt middag tillsammans (utom lillan som hade ätit med sina vänner) och sen tittade vi på Melodifestivalen. Jag passade även på att springa till affären för att köpa bröd så vi har frukost imorgon. 

När sällskapet hade åkt Nattades lillen först. Han var så trött att han inte ens orkade dricka upp sin välling. Fort gick nattningen (tack och lov). 

Därefter var det lillans tur. Hon skulle duscha och få håret flätat eftersom att vi ska på kalas imorgon. Det var lite trångt i duschen då jag har hängt tvätt där. Men det gick bra ändå till slut. När hon väl lades i sängen (på tok för sent egentligen) så somnade hon innan jag ens hade lämnat rummet. 

Nu sover barnen. Lilleman hostar som attan och jag befarar det värsta (krupp). Får se om jag tror rätt eller fel. Disken är undanstuvad. Leksaker bortplockade, nappflaskan diskad och tvätten vikt och undanstuvad. 
Jag tror jag kommer sova som en stock i natt och somna ovaggat som barnen :)


En trio bustroll :)


Imorgon väntar en något lugnare dag hoppas jag. 
Sov gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0