Jordgubbar

Jag känner mig nästan lite duktig. 
Barnen och jag har varit hemma sedan i tisdags. Det har gått hyfsat bra. Jag måste erkänna att det har varit svårt att ställa om sig från nattid till dagtid. Eller ja, jag har väl gjort ett väldigt mjäkigt försök till det i alla fall. 
Men, dagarna har fyllts med aktiviteter ändå. 
Vi har varit barnvakt till systerdottern, storhandlat, plockat jordgubbar, firat midsommar, spelat bilbingo (både med och utan barn), samt bara gosat.
Det sista, goset, är extremt viktigt just nu. De är gosiga och VILL gosa. Så jag passar på innan de kommer in i en fas där det inte alls ska gosas längre. 
(null)
Denna är från dagens bilbingo utan barn.


(null)
Här körde jag och syrran bilbingo medan alla barnen spelade boll en stund. Det var en mindre utmaning men ack så kul. Det bästa var när syrran duttande min son på näsan med bingopennan och hans mungipor åkte ner till knäna innan han sedan totalt bröt ihop i tårar. Hans reaktion gick i slowmotion och det såg hysteriskt roligt ut. Han satt med syrran i hennes bil och jag i min. Jag garvade tills tårarna sprutade. Kanske låter elakt, men han tröstades och fick kramar och vi pratade om att det inte var så farligt egentligen och sedan var det bra. Det faktum att klockan var närmare 21:30 då detta hände gör att man förstår hans reaktion. 
(null)
Vi plockade jordgubbar på värpebys självplock. Urgoda jordgubbar.

(null)
Årets midsommartårta blev supergod.

(null)

Alla barnen har fått en såpbubblemaskin att ha på landet. Gissa om de hade kul :) 

Det var väl det som har hänt den sista tiden. 
Jag jobbar nätter och kämpar på. Det är kul och mycket lärorikt. 

Nu ska jag sova. 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0