2018

Hej! 
Jag tog visst ett år, eller lite mer, ledigt från detta ställe. Varför då? Ingen aning egentligen. Energin och lusten fanns väl inte just där och då. 
Men kanske nu. Jag gör ett försök iaf. 
Uppdatering kanske kan vara på sin plats eller ska jag bara tuta och köra? 
Äh, lite uppdatering kan väl vara på sin plats. 

Dottern: är nu 6 år (hur gick det till egentligen??). Hon har precis fått besked om förskoleklass och är både taggad och förskräckt samtidigt för vad som komma skall.  
Hon simmar men vill inte egentligen. Så hon får avsluta denna termin och välja själv till nästa. Hon sjunger i kör i kyrkan. Det är både kul och tråkigt (mest tråkigt för mig). Ja, så spelar hon fotboll också. Hur gick det till? Jag som verkligen har promotat simningen :) fotbollen och simningen överlappar varandra. 

Sonen: är snart 3, och lever verkligen upp till sitt namn. Han är så busig och när han är på det humöret så lyser buset i ögonen på honom. 
Han ska börja på stora avdelningen på förskolan efter sommaren, det är också svårt att ta in. Det känns som om det var nyss han skolades in. 
Han har inte börjat med några extra aktiviteter. Han bara hänger på syrran sin mest hela tiden.

Tillsammans är de för de mesta sams men när de väl sätter den sidan till är de ruskigt skrikiga och bråkiga med varandra. 

Maken: jobbar kvar i Järfälla. Får se hur länge han orkar. Jag hoppas han orkar ett år till iaf. 

Jag: har snart klarat av två av tre år på sjuksköterskeprogrammet på Mälardalens högskola. Har fått sommarjobb som uska på sjukhuset. 

-———————————————————————————————————————————————————————-

Idag är det varmt. Det är första varma dagen på ett bra tag. 
Jag och barnen har hälsat på gammelmormor och gammelmorfar. Efter det åkte vi ner till stan för lunch och inköp av frukt på torget. 
När vi kom hem satt vi på gräsmattan och njöt samt åt jordgubbar. 
Nu har vi lekt på balkongen en timma eller två. 

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0