Rosor

Jag har praktik för tillfället. Är på rättspsykiatrin i Sala. Det är ju dunderkul och spännande. Inte alls som jag hade trott från början. Även om jag inte hade plan på att arbeta inom psykiatri kan jag faktiskt tänka mig att arbeta inom det senare i livet :) 
Idag var utbildningsdag på praktiken. Vi gick igenom hur det går till vid häktning och intagning. Mycket intressant måste jag säga att det är. 
Vi fick prova på att bli inlåsta på avskiljningen samt att bli bältade i en säng. Grymt bra erfarenhet. Jag har ju även fått åka fångtransport och kan säga att det är lite speciellt att vara frihetsberövad även om jag nu bara var det en superkort stund och då bara på låtsas. 

Efter praktiken rullade jag hem i full gas. Ni vet, laglydigt med skarv. Himla lätt att köra lite för fort på den vägen. 

Barnen hämtades och vi åt glass när vi var hemma. Mest för att muta dem för att kunna gå till mataffären utan bråk. Den mutan fungerade ganska bra. De bråkade inte meeeeen de lyssnade inte riktigt heller. Så det var väl ok. Lagade mat till mig o barnen (maken hade ringt innan och sagt att han var sen) samt åt. 

Men sen, vet ni. Sen kom maken hem, med ett fång röda rosor. Vilken vardagsromantiker. Eller så, haha. Det var inte igår det hände. 
Jag brukar få rosor på årsdagar och födelsedag och såna där krimskramsdagar. Men inte så här utan anledning :) så detta var välkommet. 

(null)

Jag frågade så klart hur det kom sig att jag fick rosor. Tänkte att jag skulle få ett smörigt romantiskt svar som "det är bara för att jag älskar dig" eller så, haha. Men det var av den enkla anledningen att de har ny kund på jobbet och hade lite rosor över (eller något sådant). Kul och fint ändå oavsett orsak :) 

Idag har jag även fått schema för mitt sommarjobb. Det ska bli himla kul :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0