Mjölksyra

Nu börjar det kännas i kroppen att jag har tränat lite.
Först och främst till det positiva (typ jackan stramar inte när den är stängd utan sitter riktigt bra) och jag orkar mer av det mesta. Orkar busa mer och hoppa omkring osv. 
Men ibland är ledarna på friskis lite kära i höger samt dåliga på att stretcha vissa muskler
Jag ska förklara.
Kära i höger menas att man tar många olika stegkombinationer åt höger men inte gärna åt vänster. Detta resulterar ju i ojämn träning. Halva kroppen får mer träning än andra halvan.
Någon annan som har tänkt på det?

Sen det där med stretchningen. För det första så står det på hemsidan att ledarna ska berätta vad det är som ska stretchas när vi håller på. Det mesta hänger jag med på. Men en övning då man ska titta på sin hand bakom ryggen, den fattar jag inte. Det händer liksom inget i mina muskler. Det är inte heller skönt eller avslappnande. Men nästa gång måste jag fråga vad den övningen är till för. Jag dör av nyfikenhet.
De är jäkligt noga med att man ska stretcha höftböjaren av någon knasig anledning. Ibland är det skönt att göra det men efter vissa pass behövs det inte (tycker jag).

Fast det jag hakar upp mig på mest är när man har varit på step up och sen ska stretcha så hoppar de över sätesmuskeln (röven). Är inte trappträning den ultimata rumpträningen? Jag har för mig det iaf. Då behöver man ju stretcha rumpan.
Jag brukar sätta mig på golvet och stretcha rumpan i ren protest för att den inte har gåtts igenom. Jag struntar i att nästa pass deltagare stormar in. Vi har ju några minuter på oss att ta oss därifrån.
Men det stör mig så in i norden att de glömmer/struntar i sätesmuskeln. 
Tänk alla tanter som litar på att alla muskelgrupper har blivit strechade. 
Nej nu lämnar jag det där... 
Nästa gång tänker jag faktiskt fråga om hon utesluter den muskeln med flit eller om det är ren glömska.

Idag hade jag myyyyyycket mjölksyra i just sätesmuskeln. Förmodligen för att den inte stretchades så bra igår. Men passet var skojs och jag hängde med förvånandsvärt bra tycker jag =)
Så skojs så. 



Jag vet inte om jag skrev om en tjej som hela tiden störde mig på passet förra veckan.
Hon stod några meter framför mig i början av passet men hoppade runt supernära mig hela tiden. Jag flyttade på mig flera gånger för att hon inte skulle hoppa in i mig osv men ändå så var hon där och skuttade. Jag fick nästan raseriutbrott. Hon var värre än en envis mygga.
Idag var hon där igen. Men idag tog jag strategiskt plats framför en pelare så att jag inte skulle ha henne i närheten. YEY! Så idag fick jag skutta runt utan att någon hoppitossa var i vägen. YEAH!

Kommentarer
Postat av: MammA

Prata med ledarna om stretchningen! Här brukar de säga att man. Kan fortsätta senare! Fast de tar alltid rumpmuskeln!

Svar: Japp jag ska ta upp det på nästa träning. inte okej att skippa den muskeln :P
Petra

2012-10-02 @ 08:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0