Kvällsmackor

Efter jobbet blir det mackor till kvällsmål. Detta helt godkänt av dietisten. Vi pratar mycket om kvällskost då det är viktigt med ordentlig mat som inte är för tung. Äter man för mycket på kvällen är det lätt att sömnen blir störd eller ämnesomsättningen inte har sin naturliga gång eller vad hon nu babblade om. 
Men det är väl klokt. Jag somnar lättare när jag har ätit lite lättare på kvällen. Fryser mindre också.

Igår blev det så här:


Mörkt bröd (nyckelhål) med lite smör (nyckelhål) och rökt skinka (nyckelhål) toppat med keso (nyckelhål) samt avokad. 
Två såna här smörgåsar. En halva avokado med lite keso samt en satsumas och en kopp te.

Idag fanns det ingen avokado kvar och hade bara lite keso. Men kvällsmackorna blev så här:


Likadana mackor och skicka och keso men med paprika på istället. Man tager vad man haver. Imorgon ska jag köpa ny avokado och även gurka till en tzatziki :) 

Ska koka fläsklägg själv för första gången! Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0