Tjejmilen

Idag var det dags igen för tjejmilen. Ett år sen senast och det var lika kul idag som förra gången. :)
Idag hade jag sällskap av svärmor. Vi promenerade hela milen. Det gick superbra fram till 9980 meter. När det var ynka 20 meter kvar till målet trampar jag i ett hål i marken, foten knakar till och viker sig och jag faller som en fura. Fy satan i gatan vad ont det gjorde. Men det var som sagt bara 20 meter från mål så det var bara att halta sig in i mål :) 
Gick till sjukstugan för att kolla foten. En stukning konstaterades det typ (precis som jag visste). Fick foten tejpad och jag grät en skvätt. 

Men skit i det! Vi gick en hel mil bara så där pang på rödbetan. 


Jag var taggad och redo innan loppet.


Svärmor var också taggad och redo. 

Solen sken och det var riktigt härligt att spatsera runt där på Djurgården :) 
Ser fram emot nästa års lopp! Vem vill hänga på?? 


I år var det strax över 33 tusen tjejer som sprang :)

Kommentarer
Postat av: mormor

duktigt och stackars dig vilken otur

Svar: Tack mormor! Ja typiskt att ramla när det var så nära målet 😝
Petra

2014-09-06 @ 22:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0