Övertrött

Åh vad jag är trött idag. Lillan har varit hemma igår och idag pga förkylning och jobbig hosta. Det rosslar ordentligt när hon hostar och det hörs att det är tungt att andas. 
Natten till idag var lång. Verkligen evighetslång. Jag började springa in till hennes rum innan jag ens hunnit gå och lägga mig. 
Jag fick börja natten med att sätta henne upp för att hon var snudd på att få krupp så jag öppnade fönster och såg till att hon fick ordentligt med luft.

Sen vet jag inte hur många vändor det blev. Maken fick springa in en gång han med eftersom att jag låg och ammade lillen just den gången. 

Idag har jag därför fixat och donat för att hålla igång.


Alla växter har fått ny jord och jag har tagit skott som har planterats om och fejat och haft mig.


Så här ser det ut i köksfönstret just nu. Den gröna växten med två pinnar i sig hade börjat växa i nästa kruka med. Så den fick jag dela upp i tre krukor. 


Har lagt ordentlig mat också. En kastrull med grönsaker, en med rotfrukter och sen en gryta med gottigott.
Nu ska vi äta. Orkar inte vänta på maken längre. Han är på föräldramöte på förskolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0